tirsdag den 20. juli 2010

Mountainbiking!



Normalt forbinder man Kenya med safari og hvide sandstrande - og begge dele er også ganske fantastiske her. Nu skulle vi jo prøve noget nyt, og vi blev derfor enige om at leje nogle mountainbikes og køre rundt på en sti eller 'Nature Trail', så vi kunne få set den "varierede natur", som min far så smukt udtrykte det. Jeg skal dog være den første til at indrømme, at min far og Sofie var langt mere entusiastiske end undertegnede.

Der var stortset ikke et øje i parken, da vi ankom, så der var frit valg på alle hylder, da vi skulle vælge en cykel. Det vil sige; blandt de cykler, der altså virkede nogenlunde. Cykeludlejeren var rigtig flink og som de fleste lokale, ville han meget gerne snakke. Min far påstod, at han kendte cykeludlejeren, der hedder Jeremy, ganske godt - selvom han blev ved med at kalde ham for Jeremiah. Min far har aldrig været så god til det med navne...

Men af sted det gik, og Sofie tog straks føringen og susede af sted. Jeg syntes, at min cykel raslede lidt mere end den burde, og derfor tog jeg det stille og roligt. Det gik dog ikke meget bedre for Sofie end for Andy Schleck; efter 500 meter virkede hendes gear ikke. Min far ordnede det, og vi kørte videre, og jeg begyndte faktisk at synes ganske godt om mountainbiking. Det gjorde Sofie til gengæld ikke. Vi var ikke nået halvvejs, før hun med ét stoppede og udbrød: "Jeg kan ikke ånde!"
Hun klarede sig dog gennem turen med en del pitstops undervejs, selvom hun til tider så mere død end levende ud - om det er væskemangel eller dårlig kondi, det skal jeg ikke kunne sige.
Hun var dog hurtigt ovenpå igen, og vi fik os et grin, da vi i bilen hørte Jason Derulo med "Ridin' Solo", og far så kigger over på Sofie og ganske seriøst spørger: "Er det ikke Rihanna?"


... Ditte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar